Wycieczki integracyjne

Rok szkolny 2022/2023

Piknik integracyjny kl. 3I

Zapraszamy do galerii zdjęć

W środę 7.09 Klasa 3i w ramach integracji ze sobą i nową wychowawczynią zdobyła jeden z najpoważniejszych krakowskich szczytów – Kopiec Piłsudskiego. Po morderczej przeprawie przez Lasek Wolski i pełnej adrenaliny wspinaczce na sam szczyt był czas na zasłużoną ucztę i błogi odpoczynek na łonie natury. Pięknie spędzony dzień:)

Wybrałyśmy parę zdjęć, które naszym zdaniem najlepiej oddadzą atmosferę:) naszej wyprawy.

Dominika i Antonina 3I

Rok szkolny 2019/2020

Wycieczka integracyjna klasy 1hp – 21.10.2019

Zapraszamy do galerii zdjęć

21 października 2019 r. odbyła się wycieczka integracyjna klasy 1H.

Uczniowie i nauczyciele Eliza Koszyka i Maciej Gruca wybrali się do Frankówki.

Wspólnie zrobiliśmy 300 pierogów, wspólnie też rozwiązaliśmy Quest historyczny o I wojnie światowej. Były też zabawy integracyjne i wspólne ognisko.

Wszyscy uczestnicy opuszczali Frankówkę zadowoleni.

Wycieczka integracyjna Ig – 22-23.10.2019 r.

Po pierwszych dniach, pierwszych stresach, pierwszych rozmowach, wspólnym poszukiwaniu klas (nie zawsze udanym..), czego nam brakowało? Oczywiście wycieczki integracyjnej! Zabraliśmy się za planowanie i wymyślanie, co trwało i trwało, aż w końcu grzecznie przystaliśmy na propozycję naszego wychowawcy Pana Mikruta, który zasługuje na podziękowanie za to, że nie poddał  się przez częstotliwość zmieniania planów na miejsce wyjazdu – od Szczawnicy po Wrocław.

22 października pojechaliśmy do Korzkwi, do uroczego ośrodka w jesiennej scenerii opadłych liści. Integrację zaczęliśmy od gry terenowej, chociaż chyba wszyscy czekali na wieczorne siedzenie w pokojach i integrowanie się na własną rękę, jak to na każdej wycieczce bywa. Sportowe dusze również miały okazję się wyżyć przy kolejnej zabawie, którą wszyscy wspominamy pod znakiem rozczochranych włosów i ubrań utopionych w błocie. W końcu „brudne dziecko to szczęśliwe dziecko”, prawda?

Padnięci trafiliśmy na małe warsztaty z robienia pizzy z bardzo sympatycznym panem kucharzem, który przeżywał załamanie nerwowe patrząc na niektóre nasze ekscesy, bo jak się okazało „składniki nie mogą się dotykać”. Niby zwykła wycieczka integracyjna, a jednak prawie kurs u Magdy Gessler.

Tego dnia odbyły się również igrzyska sportowe, w których nasi opiekunowie grali pierwsze skrzypce, a nasz Pan Wychowawca to istny Lewandowski! Może mógłby nawet konkurować z Panią Korpak i jej wyczynami.

Podobno nic nie integruje tak dobrze, jak „stare, dobre” ognisko, które urządziliśmy sobie wieczorem. Pogadaliśmy na każdy możliwy temat, włącznie z burzliwymi tematami politycznymi, oczywiście wszystko bardzo kulturalnie! Cóż, może klasa „mat-geo-wos” już tak ma…

No i w końcu przyszła pora na wyczekiwaną „integrację pokojową” i mamy nadzieję, że nie byliśmy solą w oku dla naszych opiekunów nawet, kiedy zerknęli do naszej jamy i nas odwiedzili… Ten wieczór mógłby nie mieć końca, ale nasi opiekunowie dopilnowali, żebyśmy rozeszli się do swoich pokojów i kulturalnie dotrwali do rana. Za to, rzecz jasna, dziękujemy!

W środę toczyliśmy karciane popisy na świetlicy, co nie zawsze podobało się wspaniałej Gospodyni Ośrodka, ale znosiła to dzielnie mimo jednego sporu o kubeczki…

Resztki wolnego czasu spędziliśmy przy „piłkarzykach” i bilardzie, a wraz z nami walczyła Pani Kukla.

Po obiedzie wszyscy odczuliśmy porę powrotu i lekką nostalgię unoszącą się w powietrzu mimo, że spędziliśmy ze sobą tylko dwa dni.

Myślę, że mamy naprawdę super klasę i, że jeszcze uda nam się gdzieś razem pojechać, ale tym razem na dłużej, a naszym opiekunom dziękujemy!

3 października 2019 r. odbyła się wycieczka integracyjna klasy 1h. Uczniowie, nauczyciele języka  hiszpańskiego Justyna Sobuś, Victor Madrid wraz z  wychowawczynią Anną Kwiecińską – Chmiel wybrali się do Frankówki. Na miejscu czekało wiele atrakcji. Opiekunowie z podopiecznymi złączyli siły w lepieniu pierogów zyskując niemały wynik 380 sztuk. Między zjadaniem kolejnych własnoręcznych wyrobów, pojawiały się zabawy integracyjne, które jeszcze bardziej zbliżyły uczniów i nauczycieli. Nie zabrakło również ciepłych rozmów i przyrządzania potraw przy żarze ogniska.
Wszyscy uczestnicy opuszczali Frankówkę z uśmiechem na twarzach, bogatsi o nowe doświadczenia i gotowi do współpracy przez najbliższe 3 lata.

Wycieczka integracyjna klasy 1h – 3.10.2019

Wycieczka integracyjna klasy 1Ap – 8.10.2019 r.

Zapraszamy do galerii zdjęć

W dniu 8 października 2019 odbyła się wycieczka integracyjna klasy 1Ap pod opieką p.prof. Piotra Rubachy p. prof. Sławomira Kubasa oraz p.prof. Anny Moskały.

Na zdjęciach również piesek, który towarzyszył grupie podczas gry miejskiej w Lanckoronie.

Wycieczka integracyjna klasy 1 E – 26-27.09.2019

Zapraszamy do galerii zdjęć

Dniach 26-27 września klasa 1 E wyruszyła na wycieczkę integracyjną w polskie Tatry. Pierwszego dnia w dobrych humorach wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę. Pod okiem pani przewodnik, z zakopiańskich Kuźnic rozpoczęła się nasza trasa. Po długiej wędrówce dotarliśmy do Polany Kalatówki, gdzie znajduję się specyficzny jak na nasze góry, hotel górski w stylu tyrolskim. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej i po chwili doszliśmy do Hali Kondratowej, gdzie naszym oczom ukazało się najmniejsze tatrzańskie schronisko. Zadowoleni z siebie zeszliśmy na dół i udaliśmy się do naszego ośrodka, znajdującego się w Murzasichle. Następnie urządziliśmy sobie pieczenie kiełbasek oraz sesje zdjęciową na tle majestatycznych szczytów Kasprowego Wierchu oraz Giewontu. Wieczór zakończyliśmy wspólną grą w mafię, karty a także kibicując biało-czerwonym w meczu ze Słowenią na mistrzostwach Europy w siatkówkę.

Rankiem następnego dnia, wypoczęci rywalizowaliśmy w dwa ognie a także w przeciąganie liny. Na zakończenie wycieczki klasa udała się na pobliski punkt widokowy z którego mogliśmy mieliśmy cudowny widok na góry. Podróż powrotna, jak przystało na klasę artystyczną była śpiewająca.

Opiekunowie: mgr Tomasz Grandys, mgr Justyna Korpak, ks. Tomasz Szymaszek

Wycieczka integracyjna Ic – 20.09.2019 r.

Zapraszamy do galerii zdjęć

Dnia 20 września o godzinie 7:50, klasa Ic zebrała się na rogu ul. Dajwór i Miodowej, aby wyruszyć do Wiśnicza. Oczywiście, już na samym początku pojawiły się problemy pt. “Nie ogarniam ulic Krakowa” i gdyby nie porady tych, obdarzonych jakąkolwiek orientacją w terenie, to bus odjechałby bez znaczącej części

Na szczęście wszyscy się znaleźli i godzinny przejazd się rozpoczął. 2/3 osób walczyła o nie odpłynięcie w krainę wiecznych snów, a pozostała 1/3 jednym uchem słuchała o historii Wiśnicza, natomiast drugie przeznaczyła do słuchania historii koleżanki obok.

Dotarliśmy do Wiśnicza, gdzie temperatura albo
a) spadała 9 dni i 9 nocy jak kowadło z nieba
albo
b) była taka sama jak w Krakowie, ale my byliśmy rozpieszczeni przez gorąc busa.
I właśnie przez zimno zaczęliśmy się intensywnie integrować. Wiadomo, że najlepszym sposobem na walkę z mrozem jest ciepło drugiego człowieka, więc wszyscy rozpoczęliśmy bicie rekordu “Najwięcej osób w przytulasie grupowym”.

Zwiedzanie zamku zafascynowało klasę, ale niektórzy ciągnęli do rzeczy nieopisanych przez panią przewodnik, np. piękne średniowieczne bezpieczniki i gniazdka, czy sztuka błyskawicznego autoportretu z użyciem telefonu i zabytkowych luster.

Po opuszczeniu pałacu i szybkiej kawie, klasa zwiedziła dwór Jana Matejki, który oczarował uczniów historią i pięknymi, wolno wybiegowymi, pawiami.

Następnym punktem w planie było ognisko w Frankówce Małej. Jednak to nie kiełbaski przykuły uwagę klasy, tylko leżaki. Znalezisko pomogło zrealizować największe marzenie każdego licealisty – drzemka popołudniowa rodem z przedszkola. Rozłożyliśmy się w kółeczku obtaczającym głośnik, nie ogień, i operacja “Relaks” weszła w ruch.

Po udanej pseudo-drzemce (“pseudo”, bo nikomu zasnąć się nie udało) przyszedł czas na jedzenie. Kiełbasy, chleb i pianki – wszystko naraz (te pierwsze i ostatnie w pewnych przypadkach bardziej przypominały węgiel niż jakikolwiek artykuł spożywczy).

Oczywiście żadne wydarzenie imprezowo-podobne nie może obejść się bez tańca; rozpoczęła belgijka, a zakończyło YMCA. Po drodze przewinęły się ikoniczne utwory jak Macarena, czy kaczuszki. Nastolatkowie zaczynali coraz bardziej przypominać rozhulane towarzystwo na polskim weselu.

Zmęczeni tańcem VILO-wicze wrócili na swoje leżaczki, gdzie narodził się pomysł na grę w mafię. Ten pomysł przeżył udane życie i umarł otoczony przez przyjaciół i gangsterów. Po czym został wskrzeszony, bo klasie Ic przypadła do gustu mafia i postanowili ekspresowo zagrać po raz drugi w ostatnie 15 minut przed wyjazdem.

Powrót do Krakowa odbył się śpiewnie, dosłownie. Klasa artystyczna upodobała sobie ćwierkanie jak słowiki (bądź w przypadku tych nie obdarzonych talentami muzycznymi: miauczenie jak kot, który narzeka na brak jedzenia, pomimo pełnej miski). Licealiści wrócili może trochę bardziej zmęczeni, może z trochę bardziej zdartymi gardłami – ale za to też trochę bardziej zintegrowani i trochę bardziej szczęśliwi.

Rok szkolny 2018/2019

Korzkiew – 04.10.2018r – wycieczka kl. 1d,  czyli integracja, przyroda i historia w tle…

Rok szkolny 2017/2018

Wycieczka integracyjna klasy 1f – 7.10.2017

Wycieczka integracyjna klasy 1f w dniu 17.10.2017 r. do Nowego Wiśnicza i Cichawki.

Klasa 1B i 1D na wycieczce integracyjnej

Rok szkolny 2016/2017

Wycieczka integracyjna klasy 1c – 5.10.2016

5 października bieżącego roku wybraliśmy się na wycieczkę integracyjną do Lanckorony.

Najpierw odwiedziliśmy kościół w Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie mieliśmy mały wykład na temat jego historii, a niektórzy uczniowie nawet sami mieli okazję pochwalić się wiedzą na temat tego miejsca. Po Kalwarii obraliśmy właściwy kurs, czyli Lanckoronę. Cała wycieczka była w konwencji gry terenowej, więc gdy dotarliśmy nastąpił podział na dwie drużyny i rozdanie mapek oraz pierwszej wskazówki.  Był to naprawdę wspaniały pomysł na integrację, ponieważ wszyscy zjednoczyliśmy się, by osiągnąć wspólny cel, czyli wygrać! Niestety po kilku zadaniach obie drużyny musiały skapitulować z powodu deszczu… Mimo to wszyscy z uśmiechem na twarzach wróciliśmy do autokaru i rozmawialiśmy o grze.

Nieważne, że pogoda niezbyt nam się udała, ważne, że wszyscy spędziliśmy miło czas i lepiej się poznaliśmy! Oby więcej takich świetnych wyjazdów!

Marlena Miśkowiec, 1c

Wycieczka integracyjna klasy 1E – 10-11.10.2016 r.

W dniach 10-11 października klasa 1e pod opieką wychowawcy, pani pedagog i księdza Janusza odbyła wycieczkę do Lanckorony. Zamieszkaliśmy w pięknej i klimatycznej willi o nazwie „Willa Tadeusz”, w której to przed laty krakowscy pisarze, poeci, artyści szukali wytchnienia, odpoczynku ale również natchnienia. W takim to właśnie bajkowym miejscu spędziliśmy ze sobą piękne chwile, wypełnione śpiewem, muzyką, uśmiechem i serdecznością. Dookoła willi rozpościera się piękny krajobraz, a pobliskie ścieżki zachęcały do krótszych i dłuższych spacerów. Kontemplując piękno stworzenia toczyliśmy liczne poważne lub też frywolne rozmowy, dzięki czemu mogliśmy się  bliżej  poznać 🙂  Wycieczka ta bez wątpienia na długie lata pozostanie w naszych pamięciach! Zachęcamy do oglądania zdjęciowych wspomnień z naszej wyprawy 🙂

podpisano

Drużyna 1e

Wycieczka integracyjna klasy 1a1 – 28.09.2016 r.

Zapraszamy do galerii zdjęć

W dniu 28.09.2016 r. klasa 1A1 uczestniczyła w wyjeździe integracyjnym na zamku w Wiśniczu i w warsztatach kulinarnych we Frankówce.

Organizator: mgr Joanna Klaja

Klasa 1A2 na wycieczce integracyjnej – 21.09.2016

Zapraszamy do galerii zdjęć

21 września w środę, klasa 1a2 udała się na wycieczkę integracyjną w okolice Kalwarii Zebrzydowskiej. W czasie wycieczki nad klasą czuwali nauczyciele: pani  Magdalena Brud, pan  Michał Kozień oraz pani psycholog Agnieszka Kozik. Podczas wycieczki uczniowie dowiedzieli się o historii rodu Zebrzydowskich i przyczynie powstania Kalwarii. Odwiedzili również zabytkową, urządzoną w stylu barokowym Bazylikę Matki Bożej Anielskiej. Później pierwszoroczni udali się autokarem do pobliskiej Lanckorony, gdzie wzięli udział w grze miejskiej dotyczącej historii tego niewielkiego miasteczka. Będąc podzieleni na dwie drużyny uczniowie współzawodniczyli, wykonując zadania dotyczące historii i artystów Lanckorony, za nic mając sobie rzęsisty (a czasem nawet ulewny) deszcz. Po zakończeniu gry miejskiej, klasa udała się pod ruiny zamku na Lanckorońskiej Górze, gdzie odbyły się ognisko i zabawy integracyjne. Uczniowie jak pokazali niezwykłą wolę walki pokonując kadrę nauczycieli w konkurencjach takich jak łapki czy narty indiańskie.  Po zakończeniu zabaw, uczniowie udali się z powrotem do autokaru, i wrócili bezpiecznie do Krakowa. Wycieczkę uwieczniła na zdjęciach  jedna z uczennic klasy 1a2, Aleksandra Sieprawska, a powyższą notatkę sporządził jej kolega z klasy – Michał Zabiegaj.

Rok szkolny 2014/2015

Klasa 1D na wycieczce integracyjnej w Kopalni Soli w Bochni – 23.10.2014

Zapraszamy do galerii zdjęć

W dniu 23.10.2014 r. klasa 1D uczestniczyła w wycieczce integracyjnej do kopalni soli w Bochni. Zajęcia integracyjne wzorowane były na dawnych pracach górniczych. Aby pokonać trasę i zdobyć punkty gwarantujące zwycięstwo trzeba nie tylko wykazać się sprawnością i sprytem, ale również umieć współpracować i wyciągać pomocną dłoń. Młodzież rywalizowała w trzech grupach wykonując kolejne zadania i zdobywając punkty.  Na zakończenie wycieczki odbył się grill jednak z powodu bardzo niesprzyjającej aury kiełbaski zostały zjedzone w pomieszczeniu zamkniętym.

Organizator: mgr Marcin Rozmarynowski

Opiekunowie: ks. Robert Piwowarczyk i mgr Paweł Zgud

Wycieczka klas hiszpańskich 0H1 i 0H2 do Kopalni Soli w Bochni – 9.10.2014 r.

9 października tzw. „zerówki” wybrały się na wspólną wycieczkę. Wyjazd integracyjny został doskonale zaplanowany, a jego celem było bliższe zapoznanie się wszystkich uczniów. Czas wypełnili bardzo aktywnie i przyjemnie. Do atrakcji należała gra miejska, podczas której uczniowie musieli zapoznać się z Bochnią, jej ulicami, historią, kulturą a nawet mieszkańcami oraz zwiedzanie i nocleg w kopalni.

Klasa 1E na wycieczce integracyjnej

Zapraszamy do galerii zdjęć

Klasa 1e postanowiła zintegrować się aktywnie i na wesoło. Centrum Aktywnego Wypoczynku w Borku zapewnił nam moc atrakcji, zabawy terenowe i wielki plac zabaw. Wspaniałym zwieńczeniem dnia był piknik, któremu towarzyszyły śpiew, gitary i pyszności przygotowane przez uczennice naszej klasy.

Wycieczka integracyjna klasy 1A1 – 26.09.2014

Dzień 26 września 2014 roku był dniem próby dla klasy 1A1. Nasz dwujęzyczny oddział ruszył w dzicz Beskidu Makowskiego. Podróż cieplutkim autokarem dawała nadzieję na dobry rozwój sytuacji. Gdy dotarliśmy na miejsce, wszystko się zmieniło. W chłodzie, deszczu, ale z dobrymi humorami ruszyliśmy w drogę. Poubierani od stóp do głów w ciepłe skarpety, szaliki, czapki i kurtki zaczęliśmy powoli odczuwać zmęczenie. Po godzinie dotarliśmy na miejsce odpoczynku, schronisko na Kudłaczach. Przemoknięci, chwyciliśmy za herbatę. „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” przerodziło się w „Jeden krakersik? – Wszyscy więc go zjedzą.”

Na ratunek ruszyła brygada najodważniejszych z naszego oddziału. Rozpalili ogień, by wybawić nas od chłodu. Reszta klasy wsparła ich lichymi gałązkami do podtrzymania ognia. Zabraliśmy wszystko, co zostało nam do jedzenia i upiekliśmy. Były kiełbaski, grzanki, pianki… Nikt nie odstępował ognia. Każdy pragnął choćby odrobiny ciepła. Atmosfera rozluźniła się gdy rozpoczęły się pląsy integracyjne wokół płomieni. To nie był jednak koniec podróży. Na próżno tak wytrwale suszyliśmy nasze ubrania i ekwipunek. Schronisko było jedynie czymś w rodzaju poziomu w grze: „Przeszedłeś? Idziesz dalej!” Byliśmy jednak mocno zdeterminowani. Po dotarciu na szczyt Lubomira, wysłuchaliśmy nauk astronomicznych w tamtejszym obserwatorium.

Zadowoleni z siebie wróciliśmy do autokaru. Podczas drogi powrotnej w pojeździe panowały: gwar, śmiech i rozmowa. Cała wyprawa była świetną okazją, by poznać bliżej swoich kompanów, z którymi spędzimy najbliższe trzy lata. Warto również wspomnieć o „dobrych duchach” wycieczki: Generał Brygady 1A1 i nasze wsparcie – Pani Profesor Iwona Ryż,  dowódca Oddziału Dobrego Humoru – Pani Profesor Monika Nowicka oraz dowódca Oddziału Fotograficzno-filmowego – Pan Profesor Marcin Muszka.

Dominika Kapusta

Wycieczka integracyjna kl. 1B (Stare Wierchy) – 19.09.2014

Rok szkolny 2013/2014

Klasa 1B1 na obozie naukowo-integracyjnym – 28-29.10.2013 r.

Zapraszamy do galerii zdjęć

W dniach 28-29.10.2013 r. Klasa 1B1 przebywała na obozie integracyjno naukowym w Kościelisku.

Opiekunowie: mgr Aleksandra Mach, mgr Izabela Klec, mgr Dawid Köver

Klasa 1A2 na wycieczce naukowo – integracyjnej – 22.10.2013 r.

Zapraszamy do galerii zdjęć

W dniu 22 października klasa 1A2 wybrała się na wycieczkę naukowo – integracyjną. Zaczęliśmy od zwiedzenia romańskiego kościółka w Wysocicach. Następnie udaliśmy się do Pieskowej Skały, gdzie dokładnie obejrzeliśmy wnętrza zamku. Po części naukowej przyszedł czas na wypoczynek: ognisko w Ojcowie i spacer Doliną Sąspowską.