Wycieczka klasy IA3 do Poznania – 4-5.01.2018

W dniach 4-5 stycznia 2018 r. odbyła się wycieczka klasy IA3 do Poznania pod opieką prof. Michała Kozienia, prof. Beaty Smutniak oraz prof. Iwony Ryż.
Wyjazd do urokliwej stolicy Wielkopolski umożliwił nam przede wszystkim integrację, ale także poszerzenie wiedzy głównie z historii sztuki oraz historii.

Czas mijał nam bardzo intensywnie. Już zaraz po dotarciu na miejsce zaczęliśmy dwugodzinne zwiedzanie miasta z przewodnikiem, który bardzo szybko, zabawnie i treściwie przeprowadził nas przez historię miasta, nierozerwalnie związanego z dawną i współczesną historią Polski.

Zwiedzanie zakończyliśmy wizytą Centrum Kultury Zamek na wystawie poświęconej twórczości i życiu Fridy Kahlo i Diego Rivery, co było głównym celem naszej wycieczki. Wystawa cieszy się ogromnym zainteresowaniem, stąd z ciekawością rozpoczęliśmy oglądanie dzieł meksykańskich malarzy. Ostatecznie, zmęczeni ale usatysfakcjonowani, wróciliśmy do hostelu.

Wieczór nam upłynął na wspólnym śpiewaniu, grach planszowych i piciu herbaty. Dobra zabawa i integracja.

Następny dzień był poświęcony odkrywaniu historii okolicy. Zwiedziliśmy Bramę Poznania, czyli
nowoczesne, interaktywne muzeum historyczne. Zrobiło na nas wszystkich duże wrażenie. Po drodze do kolejnego punktu wycieczki – Muzeum Narodowego – mieliśmy okazję zwiedzić archikatedrę na Ostrowie Tumskim oraz jeszcze raz poczuć klimat miasta.

Muzeum Narodowe spodobało nam się najbardziej. Byliśmy zachwyceni ogromnymi zbiorami sztuki polskiej (i nie tylko). Zobaczyliśmy obrazy m.in. Andrzeja Wróblewskiego, Stanisława Ignacego Witkiewicza, Jacka Malczewskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Olgi Boznańskiej.
Niestety, dwa dni minęły szybko i trzeba było wracać. Pomimo niezbyt sprzyjającej pogody, wszyscy wyjechaliśmy w dobrych nastrojach, zatrzymując miłe wspomnienia na długo.