Klasa 2G na wycieczce w Górach Świętokrzyskich – 10-11.10.2017 r.

W dniach 10 i 11 października uczniowie klasy 2G wyruszyli w odkrywczą podróż po Górach Świętokrzyskich. Plan naszego zwiedzania był dość intensywny, co pozwoliło nam na lepsze poznanie tego rejonu.
Pierwszym przystankiem było Muzeum Zegarów Słonecznych w Jędrzejowie, gdzie mogliśmy podziwiać zbiory przyrządów astronomicznych państwa Przypkowskich, a także poszerzyć wiedzę na ten temat podczas lekcji muzealnej. Tego samego dnia wyjeżdżaliśmy kolejką na Święty Krzyż, aby udać się do sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego oraz podziwiać jesienny krajobraz gołoborzy. Bazylika zachwyciła nas swoją architekturą, historią oraz gościnnością. W kawiarence każdy z nas mógł napić się gorącej herbaty lub skosztować zielonej kawy.

Kolejnymi punktami tego dnia było odwiedzenie klasztoru sióstr Benedyktynek, kapliczki Stefana Żeromskiego oraz źródełka świętego Franciszka. Podczas wizyty w Klasztorze zaintrygowała nas rozmowa z jedną z sióstr Benedyktynek, która w zakonie mieszka już aż 35 lat! Spędziliśmy wiele czasu zadając pytania i słuchając o życiu i zajęciach odizolowanych od społeczności sióstr, aż pani przewodnik musiała przerwać nam, abyśmy mogli kontynuować zwiedzanie. Kapliczka oraz źródełko znajdują się w malowniczych terenach Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Część z nas, aby spełniły się nasze marzenia, nabierała wody ze źródełka do ust i obiegała je trzy razy dookoła.

Późnym popołudniem zawitaliśmy do hotelu „Echo” w Cedzynie, gdzie mogliśmy spędzić miło czas, odpocząć oraz oderwać myśli od szkolnych spraw.
Kolejnego dnia odwiedziliśmy Jaskinię Raj – wapienną jaskinię krasową oraz zamek w Chęcinach. Oprócz zwiedzania mieliśmy okazję strzelać z łuku, przebrać i utożsamić z rycerzami średniowiecznymi oraz rozgrzać się przy nauce tańców dworskich. Naszymi dwoma ostatnimi punktami były odwiedziny przy Dębie Bartku oraz w muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Klasa mogła choć na chwilę przenieść się w czasy pisarza i poznać bliżej jego dzieje, co na pewno przy najbliższej okazji pozwoli nam zabłysnąć podczas lekcji polskiego.
Po wizycie w Oblęgorku pożegnaliśmy się z Górami Świętokrzyskimi i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Był to czas pełen wrażeń, który choć na chwilę pozwolił nam nie zajmować się rozszerzoną matematyką i pokazał, iż tereny województwa świętokrzyskiego to świetny kierunek podróży!