Fundacja AD ASTRA

Została założona w listopadzie 2024 roku przez rodziców uczniów VI LO,
tj. P. Elżbietę Durlak, P. Izabelę Kowalczyk-Sakwa, P. Bogusława Balzę.
Fundacja jest wpisana do rejestru fundacji – KRS w marcu 2025 r. przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy.
Numer KRS: 001162461, NIP: 6762689925. REGON: 541233231.

Statut Fundacji AD ASTRA (w formacie PDF)

Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
Fundacja ma swoją siedzibę w budynku VI LO, adres: ul. Wąska 7, 31-057 Kraków.
Celami Fundacji są:

1) działanie na rzecz rozwoju i podniesienia poziomu kształcenia oraz poprawy warunków materialnych VI Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Krakowie (dalej: „Liceum”);
2) działanie na rzecz rozwoju i podniesienia kultury fizycznej uczniów Liceum;
3) działanie na rzecz rozwoju artystycznego uczniów Liceum;
4) działanie na rzecz polepszenia warunków edukacji pozalekcyjnej i pozaszkolnej uczniów Liceum;
5) działanie na rzecz zapewnienia uczniom Liceum właściwych form rekreacji i rozrywki;
6) działanie na rzecz integracji uczniów i absolwentów Liceum;
7) działanie w innych obszarach, mające na celu szeroko rozumiany rozwój samego Liceum oraz uczniów Szkoły;
8) wspieranie oraz pomoc, w tym także finansowa, uczniom i absolwentom Liceum znajdującym się w trudnej sytuacji rodzinnej bądź materialnej;
9) wspieranie działań dydaktycznych i edukacyjnych Liceum.

We władzach Fundacji, tj. w zarządzie i Radzie Fundacji zasiadają przedstawiciele Dyrekcji szkoły, nauczycieli i rodziców uczniów.
Władze Fundacji
Zarząd:
Czesław Wróbel – Prezes zarządu
Elżbieta Durlak – członek zarządu
Agata Kurek – członek zarządu

Organem nadzoru jest Rada Fundacji:
Paulina Anna Pietrzyk
Izabela Kowalczyk Sakwa
Łukasz Jacek Pieczonka
Karolina Weronika Czerska Shaw
Marlena Maciejewska
Michał Maciej Gigiel
Anna Elżbieta Moskała

Osoby zasiadające w Zarządzie oraz w Radzie Fundacji nie pobierają z tego tytułu żadnego wynagrodzenia.
Jednym z priorytetowych działań Fundacji jest dofinansowanie prowadzonego przez VILO programu matury międzynarodowej IB DP w zakresie: zakupu pomocy dydaktycznych, anglojęzycznych podręczników oraz literatury. Fundacja będzie również współfinansować szkolenia nauczycieli wymagane do prowadzenia programu. A w przyszłości także innych programów międzynarodowych. Jest to bardzo drogi i kosztowny program dla uczniów.
Takie Fundacje działają właściwie przy każdej szkole samorządowej w Polsce, która prowadzi programy matury międzynarodowej.
Ponadto bardzo chcielibyśmy, aby Fundacja mogła w nieodległej już przyszłości również promować sukcesy i właściwe postawy uczniów w formie nagród pieniężnych dla uczniów lub absolwentów, którzy osiągają najwyższe wyniki, w tym podczas egzaminów zewnętrznych zdających maturę międzynarodową.
Chcielibyśmy, aby Fundacja wspierała, także inicjatywy wychowawcze szkoły poprzez analizę tych działań i nagradzanie najbardziej zaangażowanych w proces wychowawczy nauczycieli i wychowawców.
Głównym źródłem dochodów Fundacji są wpłaty darowizny dokonywane przez rodziców uczniów, którzy w ten sposób wspierają działania Szkoły m.in. w zakresie realizacji programu matury międzynarodowej IB DP.
PKO Bank Polski numer rachunku bankowego:
34 1020 2892 0000 5902 0961 2393,
Prosimy o opatrzenie przelewu tytułem darowizna na rzecz Fundacji od (nazwisko rodzica/ów).